Superalimente - Spirulina

Postat De Geanina G În Sanatate Pe October 9, 2018 0 Comentariu 36 Hit
Spirulina este o forma de cianobacterie (bacterie de fotosinteza) cunoscută și sub numele de “alga verde-albastra”, si este incredibil de bogată în proteine, antioxidanți, vitamine B și alți nutrienți.
Atunci când este recoltata corect, din ape necontaminate, spirulina este una dintre cele mai bogate surse de nutrienți, motiv pentru care este si incadrata in categoria super-alimentelor. 
Spirulina a fost consumată inca din timpuri stravechi de catre azteci, dar a redevenit populară  atunci când NASA a propus ca aceasta să fie cultivată în spațiu și folosită de către astronauți.
Spirulina este în mare parte compusa din proteine și aminoacizi esențiali și este recomandată in dieta vegetariana datorită conținutului ridicat de fier natural.
Concentrația ridicată de proteine si fier face ca spirulina sa fie un supliment ideal și în timpul sarcinii, după intervenții chirurgicale sau oricând sistemul imunitar este slabit,
1. Este alimentul cel mai bogat in nutrienti de pe planeta
Concentrația de proteine si vitamine din Spirulina a facut ca aceasta sa fie clasificata drept “cel mai nutritiv aliment de pe planeta”.
Proteinele:  Se consideră o sursă completă de proteine de înaltă calitate, continand toti aminoacizii esentiali și este adesea comparată cu ouăle pentru cantitatea de proteine pe gram. Proteina din spirulina este foarte absorbabila și are o rată de utilizare netă între 50-61%
De asemenea Spirulina mai conține: Vit B1 (thiamina), Vit B2(riboflavina), Vit B3(nicotinamida) Vit  B6(acid folic), Vit C, Vit A, Vit D, Vitamina E, Potasiu, Calicu, Crom, Cupru, Fier, Magneziu, Fosfor, Mangan, Seleniu, Sodiu și Zinc. Spirulina conține și mulți pigmenți care au o biodisponibilitate crescuta și sunt benefici organismului uman.
Fier: Spirulina este consumata frecvent de către vegetarieni și vegani, deoarece este una dintre cele mai bune surse de fier. Chiar și pentru cei care consumă carne, are o formă foarte absorbabilă de fier.
Calciu: Spirulina este, foarte bogata în claciu,avand o concentratie de calciu de 26 de ori mai mare decât calciul din lapte.
2. Conține Acid Gamma Linolenic (GLA) și Omega-3, 6 și 9
Spirulina conține acidul gras esential - Acid Gamma Linoleic recunsocut pentru rolul sau antiinflamator.
Acidul Gamma Linoleic este dificil de găsit într-o sursă de hrană și, în mod normal, trebuie să fie produs de organism. Spirulina este una dintre putinele alimente cu continut natural de GLA.
Pe langa GLA, Spirulina contine si Omega 3-, 6 si 9. O lingură de spirulină conține o cantitate mică de grăsime (aprox. 1 gram), incluzând atât acizii grași omega-6 cât și omega-3 în raport de aproximativ 1,5: 1.
3. Spirulina poate ajuta la controlul zahărului din sânge
Studiile arata ca Spirulina poate ajuta la reducerea nivelului de zahăr din sânge. Doza recomandată fiind de minim 2 grame pe zi. De asemenea studiile au arătat ca spirulina poate reduce și nivelul Hemoglobinei Glicozilate care este un marker care arata nivelul zahărului din sânge pe o perioda mai mare de timp (de obicei media ultimelor 3 luni). Cu toate acestea, spirulina este recomandată doar ca adjuvant în mentinerea unui nivel optim al zaharului în sânge. În caz de diabet zaharat nu se va renunța la tratamentul administrata, spirulina fiind luata doar în completare.
4. Spirulina are proprietăți antioxidante și antiinflamatoare puternice
Distrugerea oxidativa poate avea efecte nefaste asupra ADN-ului și celulelor noastre. Leziunile provocate de către distrugerea oxidativa pot provoca inflamații cronice, care contribuie la dezvoltarea anumitor afectiuni printre care și cancerul.
Spirulina este o sursă foarte buna de antioxidanți, care pot proteja organismul de distrugerea oxidativa.
Principala componentă activă cu efect antioxidant și antiinflamator, continuta de spirulina, se numește fitocianina. Această componenta oferă spirulinei culoarea unică albastru-verde.
Fitocianina poate lupta împotriva radicalilor liberi și inhibă producerea de molecule inflamatorii de semnalizare, oferind efecte antioxidante și antiinflamatorii impresionante.
La testele de laborator, spirulina a obținut un scor ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity) de peste 24.000, care este de 4 ori  mai mare decât scorul ORAC obținut de către afine. Scorul ORAC este utilizat în general pentru măsurarea capacității și concentrației antioxidante în diferite
 alimente.
5. Poate reduce simptomele date de alergii
Unele cercetări au aratat că Spirulina poate fi utilă persoanelor cu alergii și reacții alergice.
Acest lucru este posibil deoarece reduce inflamația care duce la congestie nazală și alte simptome neplăcute date de alergii. În studii, cei care au luat spirulina în doze de minim 2 grame pe zi au observat o reducere a congestiei nazale, pruritului și strănutului.
6. Ajută la eliminarea metalelor grele
Spirulina se poate lega de metale grele în organism și poate ajuta la îndepărtarea acestora.
De asemenea, este extrem de bogata în clorofila, care ajută la eliminarea toxinelor din sânge și stimulează sistemul imunitar. De fapt, un studiu a constatat că 500 de miligrame de spirulină zilnic combinate cu suplimente de zinc au fost suficiente pentru a reduce toxicitatea arsenicului cu aproape jumătate!
Exista dovezi ca Spirulina se leagă cu izotopi radioactivi și poate fi utila pentru expunerea la radioactivitate sau radioterapie.
7. Spirulina poate scădea nivelul LDL și trigliceridelor
Studiile au arătat că spirulina poate scădea trigliceridele și colesterolul LDL și, uneori, poate crește colesterolul HDL ("bun"). Doze de minim 2 grame pe zi pot fi de ajutor, dar nu  pot fi folosite ca și tratament unic ci doar în combinatie cu tratament specific.
8. Spirulina protejează de oxidare colesterolul LDL
Structurile grase din organism pot fi afectate de către distrugerea oxidativa. Acest proces este cunoscut sub numele de peroxidarea lipidelor, care este cunoscută ca un factor cheie al multor boli grave
De exemplu, unul dintre pașii cheie în calea spre boala cardiacă este oxidarea lipoproteinelor LDL din sânge.
Antioxidanții din spirulină par să fie deosebit de eficienți în reducerea peroxidării lipidelor. Acest lucru a fost demonstrat de nenumărate ori, atât în studiile pe oameni cât și pe animale
Într-un studiu efectuat la 37 de persoane cu diabet zaharat de tip 2, 8 grame de spirulină pe zi au redus semnificativ markerii de leziuni oxidative. De asemenea, a crescut nivelul enzimelor antioxidante din sânge.
9. Spirulina poate reduce tensiunea arterială
În cadrul studiilor, o doză de 4 - 5 grame de spirulina pe zi s-a dovedit a reduce tensiunea arterială la persoanele cu niveluri normale de tensiune arterială.
Se crede că acest lucru este determinat de o producție crescută de oxid nitric, o moleculă de semnalizare care ajută vasele sanguine să se relaxeze și sângele să se fluidifice. Cu toate acestea, în tratamentul hipertensiunii arteriale spirulina se recomanda să fie luata împreuna cu tratamentul specific
10. Spirulina este benefică în alimentatia sportivilor
Conținutul ridicat de antioxidanți face ca spirulina să fie benefica în reducerea oxidării provocate de efort, ceea ce duce la oboseală musculară și incapacitatea de a câștiga mușchi.
De asemenea continutul ridicat de proteina completa ajuta la recuperarea rapidă după efort.
În concluzie, Spirulina este un superaliment care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia oricarei persoae, indiferent de vârsta și de starea de sănătate.
Poate fi consumata sub forma de pulbere, dizolvata direct în apa sau amestecata în sucuri naturale, smoothie, shake-uri sau sub forma de caspule sau comprimate, pentru cei care nu se impaca cu gustul acesteia.


Comentarii


Lasă un comentariu