BETA CAROTENUL, PRIETENUL SANATATII NOASTRE

Postat De Geanina G În Sanatate Pe May 18, 2018 0 Comentariu 115 Hit

Carotenoizii sunt pigmenți naturali găsiți în plante și ofera culori vibrante fructelor și legumelor. Carotenoizii se găsesc din abundenta în natura.
Se estimează că există 500 de carotenoide diferite, inclusiv beta-caroten, alfa-caroten, luteină, criptoxantină și zeaxantină, distribuite în lumea plantelor și algelor.

- Denumirea de Beta caroten provine din numele latin al morcovului, deoarece acest compus a fost derivat pentru prima dată din morcov.
- Este un compus organic care este clasificat chimic ca o hidrocarbură și în mod specific ca un terpenoid.
- Este un pigment puternic colorat care conferă fructelor și legumelor galbene și portocalii culori intense. Odată ce este ingerat, este convertit în vitamina A (retinol), care îndeplinește mai multe funcții biologice în organism.
Vitamina A acționează de asemenea ca un antioxidant care protejează celulele de efectele dăunătoare ale radicalilor liberI nocivi.
- Beta carotenul și alte câteva carotenoide sunt, de asemenea, cunoscute sub numele de "provitamina A" deoarece acționează ca precursori ai producerii de vitamina A în organism.
Alte carotenoide, cum ar fi licopenul, luteina și zeaxantina, nu pot fi transformate în vitamina A.

- Aproximativ 50% din vitamina A într-o dietă vegetariană este furnizată de beta-caroten și alte carotenoide. Beta-carotenul este produs, de asemenea, sintetic din ulei de palmier, alge și ciuperci.
- Vitamina A este implicată în formarea de glicoproteine. Este esențială pentru vedere și este ulterior transformată în acid retinoic care este utilizat pentru procese cum ar fi creșterea și diferențierea celulelor.
- Când este ingerat în organism, beta-carotenul este transformat în vitamina A (retinol) în intestinul subțire de către o enzima - beta-caroten 15 și 15 monooxygenase. Excesul de retinol este stocat în ficat și sintetizat în vitamina A activă în momente de nevoie.
- Beta carotenul este una dintre cele mai comune forme de caroten, este solubilă în grăsimi, dar nu este solubilă în apă. Pentru a se asigura o absorbție adecvată, trebuie consumate între 3 și 5 grame de grăsime. Carotenoizii suspendați în ulei sunt mai absorbiți decât cei din apă și alimente.



Comentarii


Lasă un comentariu