BENEFICIILE CONSUMULUI DE ZAHAR DE COCOS

Postat De Florin G În Sfaturi pentru Sanatate Pe August 21, 2019 0 Comentariu 13 Hit

Acest zahăr este obținut din palmierul de nucă de cocos și mai este cunoscut sub numele de zahar de palmier de nuca de cocos. Zaharul de cocos este mai nutritiv – contine minerale si antioxidanti , are un indice glicemic mai scăzut si un continut de fructoza mai mic decât zahărul alb.

Efectele dăunătoare ale zahărului consumat devin din ce în ce mai evidente. Ca urmare a efectelor nocive pe care zahărul le are asupra organismului, oamenii se îndreaptă către alternative naturale.
Un îndulcitor care a devenit foarte popular în ultimii ani este zahărul de cocos.
Acest zahăr este obținut din palmierul de nucă de cocos și mai este cunoscut sub numele de zahar de palmier de nuca de cocos. Zaharul de cocos este mai nutritiv – contine minerale si antioxidanti , are un indice glicemic mai scăzut si un continut de fructoza mai mic decât zahărul alb.
Este un zahăr natural, nu este rafinat sau modificat chimic și nu conține ingrediente artificiale sau substanțe sintetice. Este obtinut din seva palmierului de nucă de cocos, care este lichidul circulant zaharat al palmierului de nucă de cocos. Acesta este adesea confundat cu zahărul de palmier, care este similar, dar făcut dintr-un alt tip de palmier.
Zahărul de cocos se face într-un proces natural în 2 etape:
Se face o incizie  pe floarea palmierului de nucă de cocos și seva este colectată în recipiente. Seva este fiarta pana când cea mai mare parte a apei s-a evaporat.
Produsul final este maro și granulat. Culoarea sa este similară cu cea a zahărului brut, însă mărimea particulelor este de obicei mai mică si are o aromă subtilă de caramel.

Beneficii ale consumului zaharului de cocos
1. Indicele glicemic scăzut
Indicele glicemic (GI) este scara de evaluare a alimentelor care conțin carbohidrați și impactul lor asupra nivelului de zahăr din sânge și a glucozei.
Zaharul de cocos are un nivel mai scăzut al indicelui glicemic- 35, spre deosebire de zahărul obișnuit al cărui indice glicemic se situează între 60 și 65 de unitati.
Mai mult decat atat, zaharul de cocos contine o fibra numita inulina, care încetinește absorbtia glucozei in sânge
2. Continutul ridicat de nutrienți
Conținând aproximativ 16 calorii și 4 grame de carbohidrați pentru o linguriță de zahăr, zahărul de cocos nu va ajuta sa reduceti numarul de calorii consumaconsumate.
Însă,  diferenta intre zaharul alb si zahărul de cocos este in continut. Zahărul alb contine  ceea ce numim calorii goale, care nu conțin nutrienți . Zahărul de cocos, pe de altă parte, este bogat în antioxidanți, fier, calciu și potasiu.
3. Nu este rafinat
Departe de procesul extins de rafinare, la care este supus zahărul alb, zahărul de cocos este pur și direct din natură.
4. Contine mai putina fructoza
Fructoza este un zahar, care se gaseste in fructe si care este rapid transformată în grăsimi de către corpul nostru. Fructoza nu este descompusă ușor și numai ficatul este capabil sa descompuna fructoza, iar această descompunere complexă duce la formarea trigliceridelor (o formă de grăsime). Zahărul de cocos conține 70 până la 75 procente de zaharoză și aproximativ 20 până la 30 procente din fructoză, spre deosebire de zahărul alb care este bogat în fructoză și glucoză.
5. Este bun pentru intestin
Inulina,  fibra conținută de catre  zahărul de cocos - are capacitatea de a promova creșterea bifidobacteriilor intestinale. Bifidobacteriile sunt cunoscute pentru faptul ca ajuta la restabilirea bacteriilor bune în intestin și, de asemenea, stimuleaza imunitatea.
Echipa Plantilia recomanda consumul moderat de zahar si  inlocuirea zaharului alb cu zahar de cocos.
Acesta nu doar ca va îndulci preparatele dvs. , dar le va oferi si o aromă deosebita.


Comentarii


Lasă un comentariu